Faszination

 Sukhoi SU26 M von Graupner

 Diese Bilder und Daten wurden uns freundlicherweise von John Thompson aus England zugeschickt.

  • Hersteller : Graupner (http://www.graupner.de)
  • Typ/Anwendung : Kunstflug Scale Modell
  • Spannweite : 1,45m
  • Länge : 1.22m
  • Profil ?
  • Flügelfläche : 47,7 qdm
  • Gewicht: 2800g

  • Motor : TM350-20 14pol, 21w
  • Akku : 16Zellen Sanyo RC2400
  • Controller : Hacker Master 70-3P Opto
  • Luftschraube : 14x8 CamCarbon
  • Spinner : 50mm
  • Steuerung : HR, SR, QR, Motor
  • Leistungsdaten : Strom ca. 27A, ca. 470W
     
  • Flugzeit : > 6  min.
     
  • Besitzer : John Thompson
 

Der TM350-20 verschwindet fast vollständig hinter dem grossen Spinner ...

 
Unterseite :
Mit einem einfachen Blechwinkel aus 2mm Aluminium wird der Motor am bestehenden Motorträger befestigt

 

Oberseite :

Die Akkus müssen so weit wie möglich nach vorne. Eigentlich würden 12 oder 14 Zellen reichen, damit ist jedoch der Schwerpunkt kaum hinzubekommen.

 

 

 

 

 


 


Vorher  :

Speed 700 Neodym mit Getriebe 2:1 wurde betrieben mit 14 Zellen und 50A (700W)

Jetzt :

Torcman mit 16 Zellen und 27A (470W) bei gleicher Luftschraube - und weniger als der Hälfte des Gewichtes.

 

Hier der Originaltext von John :

The SU 26 is quite an old kit, in fact is shows Sanyo 1700 cells on the plan.

My model is now three years old and until recently was powered by a Speed 700 Neodim with 2:1 belt drive, 14 cells, and various props from 13.5 X 7 to 14 x 8.

Pulling 50 amps at take off the flights were only about 3 minutes of aerobatics, and the cells were so hot that they could not be held in the hand afterwards, so did not last long. In fact they caused the Profilm on the fuselage to bubble with the heat. One motor burnt out the brushes with this high current.

It flew quite well but was not a comfortable flier as the power was only just enough, and the 700 could not take any more cells.

Fitting the TM350-20 with 21 turns changed everything. With the motor 200 grams lighter the batteries could be moved forward allowing an extra two cells to be used, and the current dropped to 27 amps with the 14 x 7 APC-E prop. I was also able to change the RX battery to 850mah from the lighter 250mah in the interests of safety.

It will take off from rough grass with ease, flight times are now over six minutes of aerobatics with plenty of power to taxi back, and it is now a pleasure to fly.

The Hacker 70-3p opto Controller is a wonderful device that can be easily programmed to make the most of any brushless motor.